بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی

ارزان ترین و صمیمی ترین رسانه های دنیا یعنی شبکه های اجتماعی یکی از بهترین فرصت هایی هستند که می توانید هم برای افزایش و نگهداری مشتریان تان و هم برای برندینگ تان قدمی بزرگ بردارید. اگر به دنبال حضوری مفید و اثربخش در شبکه های اجتماعی هستید، جای درستی آمده اید!

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

کم و بیش کاریکاتورها، لطیفه ها، تحلیل ها و انواع و اقسام مطالبی را در رسانه های مختلف دیده ایم که در آن مردمی را نشان می دهد که سرشان در تلفن همراهشان است و از محیط اطراف شان غافلند.

 

 

بازی کودکان در خیابان ها به پشت تبلت رسیده، اوقات فراغت خانم های خانه دار با اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی پر می شود و آقایانی که از سرکار برمیگردند نیز بعد از خوردن شام سری به اینستاگرام و تلگرام می زنند و تا زمان خواب از آن بیرون نمی آیند!

 

و اما نوبت به صاحبان کسب و کار می رسد که باید از هر تغییری در زندگی مردم به عنوان یک فرصت برای معرفی و توسعه برند خود استفاده کنند.

 

به قول مارک زوکربرگ “ما آدم ها در غارها زندگی می کردیم، سپس آمدیم در روستاها و مزارع خانه ساختیم بعد از آن به شهر ها رفتیم و حالا می رویم تا در اینترنت زندگی کنیم”
برنامه شما برای توسعه ی کسب و کارتان در این محل زندگی جدید چیست؟؟

 

در این مورد با توجه به افزایش زمان حضور مردم در شبکه های اجتماعی می توان از آن ها به عنوان یک رسانه قوی و البته متنوع استفاده کرد.

 

شناسایی مخاطبان و مشتریان بالقوه از این لحاظ که کدام صفحات یا کانال ها را لایک و یا دنبال می کنند، چه نوع مطالبی را بیشتر می پسندند و این که چطور مطالبی را برایشان مهیا کنیم که هم بپسندند و هم در آن محصول یا خدمات ما را بشناسند.

 

می دانیم که مردم حوصله شان در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر به خواندن تبلیغات های تکراری نمی رسد.
از خواندن جملات و عباراتی مانند تخفیف ویژه، فرصتی استثنایی، شما برنده شدید (با ده علامت تعجب)، با ما به فلان موقعیت برسید و هزاران جمله تکراری از این دست خسته شده اند.

 

می توانید با انجام یک تحقیق مناسب از نیازهای مخاطبان و با کمک گرفتن از هنر تصویری، ویدیویی و نوشتاری، جلب توجه هدفمندی را در بین مشتریان بالقوه برندتان به وجود بیاورید و گامی موثر در مسیر اهداف بازاریابی و برندینگ خود بردارید.