سئو و عملکردهای جست و جو در گوگل

۵ مهر ۱۳۹۵ سئو و عملکردهای جست و جو در گوگل

پیش از آن که بخواهیم درباره بازاریابی موتورهای جست و جو و علی الخصوص سئو (SEO) صحبت کنیم، نگاهی می ندازیم به عملکردهای گوگل در جستجو و ببینیم که این غول موتورهای جست و جو چگونه مخاطبانش را به پاسخ مد نظرشان می رساند.

 

عملکردهای منطقی در موتور جستجوگر گوگل

این عملکرد شامل OR’ AND’-‘+’ (کوتیشن) و… می باشد.

 

عملکرد OR

موتور جستجوگر گوگل از این عملکرد به منظور بازیابی صفحاتی استفاده می کند که شامل یکی از عبارات ورودی کاربر در پرس و جو است. برای مثال اگر شما در پرس و جوی خود عبارت DVD OR CD را تایپ کنید. گوگل در نتایج خود صفحاتی را ظاهر می کند که شامل هر یک از این عبارات یا هر دو با هم باشد. در ضمن برای استفاده از این عملکرد آن را به صورت بزرگ تایپ کرده و از هر دو طرف فاصله ای را در نظر بگیرید.

 

عملکرد AND

موتور جستجوگر گوگل این عملکرد را یه طور پیش فرض بین عبارات جستجو شما در نظر می گیرد و لازم به تایپ آن نیست.

 

عملکرد (minus)

این عملکرد برای حذف عبارت خاصی  در صفحه نتایج به کار می رود بعضی مواقع شما در جستجوی موضوعی هستید که بیش از یک معنی دارد و می خواهید درباره یکی از معنی های موجود تحقیق کنید. برای این منظور کنار معانی که نمی خواهید در صفحه نمایش ظاهر شوند علامت منها قرار دهید.به عنوان مثال کلمه book  به دو معنی کتاب و رزرو کردن می باشد و شما می خواهید درباره معنی کتاب در اینترنت  جستجو کنید، عبارت پرس و جوی شما به صورت زیر می باشد:

Book-reserve

حال صفحات نتایج شما دارای موضوعاتی در مورد book به غیر از معنی رزو کردن می باشد.

 

عملگر+

عملگر+ در مواقعی به کار می رود که یک عبارت یا کلمه حتما در صفحات نتیجه جستجو وجود داشته باشد به عنوان مثال شما دنبال کلمه I’T در اینترنت هستید و می خواهید که موضوع فوق شامل  WEB DESIGN نیز باشد لذا عبارت پرش و جوی شما به شکل زیر خواهد بود

IT+WEB+DESIGH

همچنین تنها جهت جستجو در مورد حروف  عمومی و کلمات متعارف که به تنهایی فایل جستجو نیستند می توان عملگر+ را استفاده کرد مانند عبارت جستجوی :

WORK+AT HOME

عملکرد”  (کوتیشن)

یکی از نکته های مهم برای داشتن جستجوی دقیق استفاده از عملکرد(“) است در واقع عبارت قرار گرفته در داخل علامت (“ ) در صفحات نتیجه همانطوری ظاهر خواهد شد که آنها را در پرس و جوی خود وارد کردید. به عنوان مثال پرس و جوی زیر را در نظر بگیرید:

Sad People

حال در صفحه نتایج با موضوعاتی روبرو خواهید شد که عبارت Sad People در آنها به ترتیب ورود بکار رفته است. در ضمن توصیه می شود برای جستجو در مورد اصطلاحات خاص آنها را در داخل این علامت قرار دهیم.

 

اسراری در مورد موتور جستجوگر گوگل

اگر تصمیم به سئو کردن وب سایت تان دارید، در این قسمت به موارد مهمی در مورد موتور جستجوگر اشاره می شود که لازم است همیشه انها را به خاطر داشته باشید.

موتور جستجو گر گوگل ایتدا اصطلاحات را جستجو می کند، بعد عبارات نزدیک به پرس و جوی شما و در آخر موارد مهم را که آنها را توسط عملکرد های خاص مانند +مشخص کرده اید.

عملکرد منطقی پیش فرض در گوگل، عملکرد AND می باشد. یعنی دیگر لازم نیست در عبارت جستجوی خود این کلمه را تایپ کنید.

به عنوان مثال یک جستجو برای Disney Pirates به صورت خود کار به Disney and Pirates تبدیل می شود.

 

 

سه راه برای انجام یک جستجو با عملکرد منطقی OR

1)عملکرد منطقی OR را بین عبارات  پرس و جوی خود تایپ کنید:

Disney fantasy land OR pirates of the Caribbea

 

2)عملکرد منطقی ORرا داخل پرانتز قرار دهید:

Disney(fantasy land OR pirates of the Caribbean”)

 

3)به جای عملکرد منطقی OR از علامت ( پی پی) استفاده کنید.

علامت () اولوین بالاتری نسبت به دیگر عملگر ها دارد.

 

بدین معنی که اگر در یک عبارت پرس و جوی پیچیده از چندین عملگر استفاده کنید ؛ عملکر موجود در داخل پرانتز از اولویت بالاتری نسبت به بقیه عملگر ها بر خوردار می شود.

 

·موتور جستجوی گوگل برای تعداد عبارت های یک پرس و جو محدودیتی ده کلمه ای دارد یعنی برای تایپ پرس و جو بایستی حداکثر ده کلمه در کادر جستجو وارد نمایید.

 

·موتور جسجوگر گوگل از کلمات عمومی مانند کلمات زیر دوری می کند:

a’ about’ an’ and’ are’ as’ at’ be’ by’ from’ how’ in’ is it’ of’ on or’ that’ the’ this’ to’ what’ when’ where ’ whitch’ whih

 

·هنگام استفاده از عملگر OR آن را به صورت بزرگ تایپ کنید.

 

·شما می توانید به موتور جستجوگر گوگل بگویید که یک کلمه عمومی را برای شما جستجو کند به شرطی که در کنار آن کلمه یا حرف از عملگر + استفاده کرده باشید.

 

·شما می توانید برای افزابش میدان جستجو در مورد کلمه ای خاص از علامت * استفاده نمایید . در مواقعی که شما در پرس و جوی خود از کلمه ای استفاده کنید و املای صحیح ان را نمی دانید توصیه می شود از این علامت استفاده کنید.

 

·به عنوان مثال نتیجه جستجوی * Hoo می تواند شامل کلمات hook , hookah و کلما تی نظیر این ها باشد.

 

·ترتیب ورود کلمات پرس و جو در گوگل بسیار مهم است برای مثال اگر شما عبارت health people را به جای people healthجستجو نمایید نتایج جستجوی شما متفاوت خواهد بود. علت این تفاوت بدین دلیل است که کلمه اول در عبارت پرس و جوی شما از رتبه بندی مهم تری نسبت به کلمه بعدی برخورداراست.

 

·هنگام استفاده از عملگر + و ـ حتما از یک فاصله خالی قبل از آنها استفاده کنید.