چرا بازاریابی محتوایی؟

۵ مهر ۱۳۹۵ چرا بازاریابی محتوایی؟

چند سالی‌ست که مردم نسبت به بسیاری از ترفند‌های تبلیغاتی واکسینه شده‌اند! و بسیاری از این ترفندها دیگر روی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد. آن‌ها یک کنترل تلوزیون در دست دارند و به راحتی در زمان پخش تبلیغات، کانال را عوض می‌کنند؛ از تبلیغات درج شده در مجله صرف نظر می‌کنند و در نهایت در دنیای اینترنت، مردم آن قدری ماهر شده اند که به راحتی می‌توانند وب‌سایت‌های مناسب نیاز خود را یافته و از تماشای بنرهای متعدد تبلیغاتی و پاپ آپ‌های آزاردهنده بپرهیزند. یک مدیر باهوش می‌داند در زمانی که تاثیر روش‌های بازاریابی سنتی رفته رفته کاهش می‌یابد باید به دنبال روش‌های جایگزینی برای جبران این موضوع و ارتباطی نزدیک تر با مشتریان احتمالی باشد.

و اما چرا بازاریابی محتوایی؟

می‌توانید با بازاریابی محتوایی، یک نوع استراتژی بازاریابی هدفمند تدوین کنید که در آن تمرکز اصلی‌تان بر روی تولید و نشر محتوایی مفید، مرتبط و نامتناقض با نیاز های مشتریان احتمالی‌تان باشد، به این صورت که مخاطبان خاص خود را به نحو مفیدی در مسیر خواسته‌های خود قرار دهید.

 

 

جمله معروفی هست که “بر نیازهای مردم تمرکز کنید؛ مردم آن چه را که نیاز دارند می خرند نه آن چه را که شما می فروشید”

و این جمله را می توان در تولید محتوا نیز به کاربرد، به نحوی که مردم آن چه را که دوست دارند می خوانند، می بینند و گوش می دهند، نه آن چه را که شما می گویید.

 

با یک استراتژی محتوایی مناسب مشتمل بر تولید ویدیو، تصاویر، متن، اینفوگرافی، پادکست و… متناسب با سلیقه ونیاز مشتری، می توانید به نزدیک شدن هر چه بیشتر به مشتری احتمالی و در نهایت خرید نهایی دست بیابید.